سفارش تبلیغ
صبا ویژن

      9 راهکار برای برطرف کردن پُف زیر چشم

 

آیا بخاطر چشم‌هایتان احساس پیری و خستگی می‌کنید؟ آیا احساس سرزندگی و هوشیاری وقتی چشم‌هایتان بخاطر پف‌های زیر پلکتان، خسته و پژمرده به نظر می‌رسد، برایتان سخت است؟ اینها نشانه‌های استرس و خستگی هستند.

به همین منظور نکاتی برایتان آورده‌ایم که به شما برای برطرف کردن پُف زیر چشم‌هایتان کمک می‌کند تا جوانی و شادابی به صورتتان برگردد.
 


1. سیب‌زمینی: یک سیب‌زمینی خام را (بعد از اینکه چند دقیقه‌ای آن را در یخچال خنک کردید) دو تکه کنید و بعد چشم‌هایتان را بسته و هر تکه را روی یکی از چشم‌هایتان قرار دهید. طوری سیب‌زمینی‌ها را روی چشم‌هایتان بگذارید که نواحی پف‌کرده زیر چشمتان را هم در بر بگیرد و بگذارید که 20-15 دقیقه آنجا بمانند. بعد از این مدت خواهید دید که پف زیر چشم‌هایتان کمتر می‌شوند.
 


2. شیر: اگر پف‌کردگی زیر چشم‌هایتان بسیار زیاد است، این راهکار را باید همیشه دنبال کنید. دو تکه پنبه را در شیر خیس کرده و روی پلک‌هایتان بگذارید و بگذارید 30-20 دقیقه آنجا بماند. این به چشم‌هایتان برای حفظ آب کمک می‌کند و همچنین خنکشان می‌کند.
 


3. روغن: در یک کاسه کمی آب خنک ریخته و چند قطره روغن ویتامین E     به آن اضافه کرده و خوب مخلوطشان کنید. دو تکه پنبه را در این مخلوط خیس کرده و برای 20 دقیقه روی چشم‌هایتان بگذارید. این کار به برطرف کردن تورم دور چشم‌هایتان کمک می‌کند.
 


4. خیار: خیار داروی طبیعی بسیار عالی برای خلاص شدن از پف زیر چشم است. دو تکه خیار خنک و تازه برداشته و برای 25 دقیقه روی چشم‌هایتان بگذارید. با خنکی فوق‌العاده خیار روی چشم‌هایتان حسابی ریلکس کنید و چُرتی بزنید. این کار به آرام کردن ذهنتان هم کمک می‌کند و خواص ضدالتهاب خیار پف‌کردگی بافت‌های زیر چشم را هم کاهش می‌دهد.
 


5. چای‌کیسه‌ای خنک: اگر عجله دارید، می‌توانید از چای کیسه‌ای استفاده کنید. دو عدد چای کیسه‌ای را برداشته و در آب خنک خیس کنید و بگذارید کمی در یخچال بمانند. سپس به مدت 30-25 دقیقه آنها را روی چشمانتان بگذارید. دراز بکشید و کمی استراحت کنید. سپس چشم‌ها و صورتتان را با آب خنک بشویید و پوستتان را خشک کنید.
 


6. آب یخ و قاشق: پف زیر چشم‌ها را می‌توانید با کمک یک لیوان آب یخ و چهار قاشق استیل کاهش دهید. قاشق‌ها را در آب یخ خنک کنید و بعد روی هر چشمتان یکی از آنها را قرار دهید. مدام قاشق‌ها را تعویض کرده و دوباره برای خنک شدن در آب یخ بیندازید.  آنقدر این کار را ادامه دهید تا احساس کنید کمی از پف‌کردگی از بین رفته است.
 


7. سفیده تخم‌مرغ: چند عدد سفید تخم‌مرغ را هم زده و با استفاده از برس مخصوص دور چشم‌هایتان بزنید. این کار باعث می‌شود ناحیه دور چشم‌هایتان کشیده‌تر شده و کمتر پف‌کرده به نظر برسد. بگذارید سفیده تخم‌مرغ 20 دقیقه روی پوستتان بماند و بعد صورتتان را با آب خنک بشویید.



8. چای سبز کیسه‌ای: بگذارید چای‌ سبز‌های کیسه‌ای که در آب خنک خیس شده‌اند 15-10 دقیقه روی چشم‌هایتان بمانند. خواص طبیعی این چای‌های گیاهی موجب برگرداندن پف زیر چشم‌ها به حالت طبیعی خود می‌شود.
 


9. آبرسانی بدن: تا جاییکه می‌توانید آب بنوشید. بله، نوشیدن آب پف زیر چشم‌ها را کاهش می‌دهد. پس هر زمان که احساس کردید زیر چشم‌هایتان پف کرده است، یک لیوان آب بنوشید.


  

اردل در دوره قاجار مرکز حکمرانی خوانین بختیاری (دورکی باب) گردید. در این محدوده زمانی اردل مرکز حکومت سردسیری بختیاری و بازار فصلی و مرکز خرید و فروش و تبادل کالا و فرآورده‌ها و دستبافته های منطقه، فی مابین ساکنان و عشایر با پیشه وران اصفهانی بوده است. قلعه، حمام، باغ، و تکیه ایلخانی، برجهای نگهبانی و... از بناهای این دوره می باشند. ... امام قلی خان حاج ایلخانی که به گواه تاریخ انسانی سلیم النفس و معتدل الخلق و خوشفکر بود، با ایجاد کارگاه قالیبافی (قالیخانه) با بیش از 50 دستگاه دار قالی در ضلع غربی باغ خان بازار فرش بختیاری را رونق بخشید.این فرشها توسط زنان و دختران این دیار بافته و در اصفهان عرضه می شدند. همچنین او در خصوص رواج و ترویج اعتقادات و پاسخگویی به مسائل شرعی مردم یکی از معممین حوزوی بختیاری تبار (حاجی آخوند ملا امید) را راغب به حضور در اردل نمود. نامبرده نسبت بر پایی مکتبخانه و سواد آموزی اهتمام ورزید . در این دوره مجالس و مراسم عزاداری حسینی و تعزیه خوانی رواج پیدا نمود. کتب، ادعیه‌ها و متون دست نویس زیادی از این دور در دست می باشد. مردم این منطقه در بزرگترین تحول تاریخ ایران یعنی نهضت مشروطه نقش بسزایی داشته اند و در فتح تهران با قشون بختیاری همراه بودند . از اردلیها نهضت مشروطه می توان از ملا نورمحمدرئیسی و کاکا فرهاد بابادی عکاشه نام برد. در اولین تقسیمات نوین کشوری و با تصویب قانون ایالات و ولایات که خاک بختیاری را به سه بلوک تقسیم نمود اردل جز بلوک آخوره (اردل، لردگان، گندمان و داران) تحت حاکمیت اصفهان واقع شد.

در دوره پهلوی اول به علل سیاسی خاص حکومت وقت و سرکشی حکام محلی و استقرار تیپ نظامی، اردل از رونق اجتماعی و سیاسی افتاد . و شلمزار محور داد و ستد کالای منطقه قرار گرفت. با تغییراتی همه جانبه ای که در سیستم اداری و سیاسی و اجتماعی و فرهنگی کشور در این دوره بوجود آمد . اردل در تقسیمات سیاسی کشوری به عنوان بخشی از ولایت اصفهان قرار گرفت . در این زمان بود که اولین سری سرباز بگیری برای ارتش نوین(پهلوی اول) و اولین سیستم صدور سجلی (ثبت احوال) در مناطق بختیاری از اردل شروع شد.

سیاحان اروپایی زیادی از این منطقه دیدن و درباره آن مطالبی نوشته اند. از آن جمله لرد کرزن انگلیسی که ضمن توصیف خصوصیات امامقلی خان حاج ایلخانی میگوید : مقر آنها در آرادل در جنوب شرقی کوههای بختیاری است. که 6000 پا از سطح دریا ارتفاع و دارای عمارت وقلعه ای دو طبقه با برجی مستحکم است ... و در ادامه مسافت جاده های جنوبی به اصفهان مسیر جاده دیلم، بهبهان، اردل و اصفهان را مورد بحث قرار میدهد... از دیگر سیاحان می توان از هنری بلوس لینج شریک کمپانی لینچ، خانم ایزابلا بیشوب، آقای آرنولد ویلسون و... را نام برد که هر کدام با ذکر مختصات جغرافیایی، اجتماعی و سیاسی و اقتصادی اردل پرداخته اند.

مردم اردل شیعه اثنی عشری و وابسته به طوایف مختلف بختیاری هستند که در مقاطعی از زمان و به مرور از زندگی ایلیاتی دست کشیده و یکجانشین شده اند. این شهرستان از گذشته های دور یکی از محال بختیاری و از مراکز سردسیری و اسکان عشایر هفت لنگ بختیاری بوده و هم اکنون نیز محل ییلاق قسمتی از عشایر کوچرو ایل هفت لنگ است. در این منطقه نیزخانوارهایی از طوایف چهار لنگ نیز وجود دارند.


اردل از گذشته‌های دور، یکی از مراکز ییلاقی و اسکان عشایر ایل
هفت‌لنگ بختیاری بود و در متون تاریخی از جمله سفرنامه ابن بطوطه که از اصفهان تا شوشتر سفر کرده، اشاراتی به این ناحیه شده‌است.

این شهر همواره پایگاه خوانین بختیاری بوده است و قبر حاج ایلخانی از اجداد خوانین در این شهر واقع گشته است این شهر مرکز حکومت خوانین بوده و وجهه سیاسی آن خصوصا"درزمان مشروطیت پر رنگتر است. در هفدهم فروردین سال 1356 خورشیدی (1977 میلادی)، زمین‌لرزه‌ای به بزرگای حدود 5 ریشتر اردل را به شهری نیمه‌ویرانه تبدیل کرد و حدود 300 نفر از مردم آن جان باختند. بعد از این زلزله معروف، بافت مسکونی شهر هم تغییر یافت و هم جابجا شد.

از نام‌های خانوادگی اصلی و بزرگ این شهر می توان به خلیلی، رییسی، نصیری، امیدی، صالحی، اسدی، طاهری، انصاری و همتی اشاره کرد.

شهرستان اردل به واسطه داشتن چشمه‌های آب سرد فراوان به یکی ازقطب‌های مهم پرورش ماهی قزل‌آلا درکشورتبدیل شده است. در اطراف اردل سه رودخانه به نام های سبزان ورودخانه کاج ورودخانه بهشت اباد وجود دارد که هم اکنون مطا لعه برای احداث یک سد بر روری رودخانه کاج وبهشت اباد در 5 کیلومتری اردل می با شد ازاثار تاریخی اردل می توان قلعه اردل وحمام قدیمی و مقبره خوانین وپل بهشت اباد تونل دست ساز که در زیر پل قرار دارد وابشار کردی لیراب اردل که از بلند ترین ابشارهای استان می باشد رانام برد واز جاهای گردشگری می توان به پارک دزپارت اردل که در دامنه کوه قرار دارد وچشمه های باغ رستم اردل وحاشیه رودخانه های ان ودشت اردل اشاره نمود


  
   مدیر وبلاگ
خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :15
بازدید دیروز :2
کل بازدید : 42268
کل یاداشته ها : 79


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ